mandag den 23. april 2012

Første dag på hospitalet


Første dag på Sana, som hospitalet kaldes heroppe, det har været fint blev taget godt i mod af dem alle, flinke mennesker. Jeg startede med at være med på morgenrunde for at tage blodprøver, der blev jeg lidt overrasket over nogle ting de gør anderledes end i Danmark, f.eks. spritter de ikke af før de stikker folk, hvilket undrer mig lidt da det er en vigtig ting i Dk. De har heller ikke helt den samme rækkefølge i prøveglassene, f.eks. skal INR glasset ikke tages først, som det skal i Dk.

Efter morgenrunde aftalte jeg med Inge-Lise, som er ledende bioanalytiker, at jeg skulle starte med at være på Mikrobiologisk (Bakterier) de første 14 dage til 3 uger, så der har jeg været i dag og dyrket urinprøver for at undersøge om der var en urinvejsinfektion. Der er også lidt grænser der skal overskrides, der er lidt ulækre ting i mellem man lige skal vænne sig til.

Men ellers har det været en god dag J 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar