fredag den 27. april 2012

Opdatering


Så er den første uge i Nuuk gået og det har været fint. Har kæmpet lidt med noget hjemve, men det er blevet bedre J
Jeg er kommet i gang med et projekt om urindyrkninger, hvor jeg skal finde ud af om de tilsendte urinprøver, fra de mindre byer, skal afvises eller om de resultater, vi finder frem til, er troværdige.
Reglen hedder at en urinprøve skal sættes på køl inden for en halv time da urin er godt sted for bakterier at vokse, men da det kan tage op til 6 døgn før man modtager prøverne fra de mindre byer, kan resultaterne give et falsk svar og man kan enten komme til at over- eller underbehandle patienterne.

Vejret ikke har været så fantastisk de sidste par dage, så har ikke fået set så meget af byen endnu..
I dag har det stormet og regnet det meste af dagen, men fik gået en lille tur i formiddags hvor det ikke var så slemt J
I onsdags var jeg med en kollega ude og gå lidt rundt hvor hun fortalte lidt om de forskellige ting og så blev jeg inviteret til kaffemik hos hendes onkel der have fødselsdag, det var meget hyggeligt.
I morgen skal jeg gøre lidt rent på sømandshjemmet hvor jeg bor og ellers håber jeg det bliver lidt bedre vejr så man kan komme lidt mere ud J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar