torsdag den 3. maj 2012

Uge nr. 2

Så er uge nr. 2 i Nuuk passeret og det har gået fint. Jeg er stadig på mikrobiologisk og er i fuldt sving med mit forsøg. Indtil videre kan det konkluderes at urinprøver ikke kan holde sig uden for køleskab i mere end 4 timer. Der sker ikke så meget på sygehuset andet end det der plejer, er med på morgenrunde hver morgen og derefter ned i laboratoriet, skal også være på mikrobiologisk i næste uge. I dag torsdag, hørt vi i radioen om en isbjørn der var på vej til Nuuk, som de måtte skyde da den ikke måtte komme ind til byen… Vi fik en klump kød fra isbjørnen ned på laboratoriet der skulle undersøges for trikiner, som er orme der invadere musklen. Vi fandt ”desværre” ikke nogen tegn på orme (kunne ellers have været meget spændende at se), men findes der trikiner i kødet må det ikke sælges.
Idag fik jeg også smagt rensdyrkød, som sygehusets kntine havede på menuen :)
I tirsdags var jeg i svømmehallen, hvilket var rigtig dejligt, men ikke så meget plads, da der også er legene børn hvor man skal svømme, men fik da nogle tidspunkter ad vide som var bedst at komme på hvis man vil svømme.

I morgen fredag havde jeg tænkt mig, hvis det er fint vejr, at gå en tur i Nuussuaq (en forstad til Nuuk) og så en tur svømmehallen. Skulle også gerne i løbet af weekenden nå en tur på kunstmuseet hvor de skulle have nogle af Grønlands gamle mønter og sedler.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar