lørdag den 19. maj 2012

Sejltur på fjorden

Så er den 4. uge gået og hjemturen nærmer sig, det bliver godt nok lidt trist at skulle rejse fra alt det her.

Nå, men det har været en god uge, jeg startede mandag med at være i blodbanken så jeg lige kunne få genopfrisket noget af immunologien, som jeg skal til eksamen i til august, men der er stadig meget endnu. Tirsdag og onsdag brugte jeg på at skrive rapport, da jeg havde lidt problemer med at komme i gang med skrivningen, var meget i tvivl om det emne jeg har valgt levede op til de krav skolen har stillet, men de kliniske undervisere på mikrobiologisk i Slagelse synes det var et godt projekt jeg havde valgt, og da jeg havde snakket med min underviser fra skolen, hjalp det mig videre, så synes jeg har fået styr på mit projekt.

Fredag startede jeg dagen med en svømmetur i svømmehallen, hvilket var dejligt, fik svømmet 1000 meter, og så var det meningen at jeg skulle ud til Qingorput og gå, men da jeg ikke kunne komme ud og sejle søndag, fordi jeg var den eneste tilmeldt og man skal være min. 6 før de sejler, fik jeg lov til at komme med fredag. Hvilket var en fin dag til sejltur, det var godt nok lidt overskyet, men der var næsten ingen vind og så var det tørvejr. Det var en rigtig god tur, vi skulle hen til et vandfald man kun kan se fra havsiden af og på vejen derhen så vi en pukkelhval, hvilket var rigtig spændende. Dem på båden, som har set hvaler før sagde at den var lid uregelmæssig i forhold til de andre hvaler, for de normalt kommer op og viser sig 5 gange før den dykker ned og er under i 5-10 min, men den her var kun oppe og vise sig 2 gange før den dykkede ned, men til gengæld var den heller ikke under så længe, men vi stod helt spændte og kiggede ud over vandet for at se hvornår og hvor den kom op, så det var ikke altid man lige nåede at få et godt billede af den J

I dag har jeg gjort rent på værelserne og ellers skal jeg nok bare skrive noget rapport i dag og i morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar